Wednesday, March 14, 2012

Gallery tour...

I sidste uge besøgte jeg det anerkendte Galleri Møller Witt på Christiansgade her i Århus. Jeg havde hørt at udstillingen Salutes in Color af den danske kunstner Malene Landgreen, skulle være noget så fin. Og det må den også siges at være! Jeg har tidligere set et af hendes store og farverige værker på Aros Kunstmuseum i den permanente udstilling Moderne Samling, og hun skuffede bestemt ikke som solo udstiller på Galleri Møller Witt. Udstillingen kører indtil 24 marts.

Da Malene Landgreens værker ikke lige er for de flestes pengepung, er det perfekt at galleriet også køber ind af anerkendte kunstneres litografier, kobbertryk, fotografier og unikaværker og derved gør kunsten mere tilgængelig. Jeg endte med at gå der fra med 2 litografier i tankerne (de kommer i et senere indlæg med min opdaterede ønskeseddel) -så bliver det spændende hvilket et der stadig hænger ved om lidt tid og derved måske ender på min væg...

Se også mit tidligere indlæg fra besøg hos galleriet Charlotte Fogh.

'









Alle billeder er fra Galleri Møller Witt

No comments:

Post a Comment